CASE представи първия в света концептуален модел на изцяло електрически багер-товарач

13.05.2020

CASE Construction Equipment представи първия изцяло електрически багер-товарач за строителството по време на изложението CONEXPO 2020. Концептуалният модел 580 EV (Electric Vehicle), наречен Проект Зевс, предлага същата мощност и работоспособност като багер-товарач CASE с дизелов двигател, но с нулеви емисии на изгорели газове и значително по-малки разходи за поддръжка. Две машини са вече продадени на американски фирми, специализирани в полагане на подземна инфраструктура. Концептуалният модел е планирано да се продава само на Северноамериканския пазар.

„След конструирането на първия изцяло фабрично произвеждан багер-товарач през 1957 г., CASE остава на върха на иновациите при багер-товарачите“, заяви Еджидио Галано, Продуктов мениджър компактна гама в CASE Construction Equipment Europe. „Моделът 580 EV не само продължава тази еволюция, но и представлява значителна стъпка напред към по-широкообхватния ангажимент на CASE за по-екологично бъдеще на строителната техника. С производството на тази концептуална машина ние разкриваме жизнеспособността на електрифицираната компактна техника в най-тежкия й клас по възможно най-непосредствения начин за Северноамериканските фирми“.

Project Zeus

Моделът 580 EV се захранва от пакет литиево-йонни батерии. Зареждането им може да стане от всякакъв контакт с трифазен ток и напрежение 220 В, след което машината работи около осем часа в зависимост от приложението. Тъй като батериите захранват електромоторите на ходовата част и на хидравликата поотделно, силата на загребване с товарачната кофа е същата като при дизеловата машина. Постига се по-голяма цялостна работоспособност при едновременно придвижване и работа с товарачната уредба.

Case 580 EV не само драстично намалява въглеродните емисии на фирмата изпълнител, но също се очаква да спести на собствениците си до 90% от годишните разходи за експлоатация и поддръжка. Тук се има предвид елиминирането на разходите за дизел, двигателно масло и AdBlue, както и намаляването регулярната превантивна поддръжка и ремонтите на двигателя в следващите години. Сервизирането е облекчено и чрез телематичната система CASE SiteWatch™, която е част от стандартната спецификация.

Всичко това е постигнато при запазване на високото ниво и качество, което операторите очакват от багер-товарач CASE. Както казва г-н Галано, „Моделът 580 EV работи и се управлява точно като традиционен багер-товарач CASE. Това е от съществено значение, когато искаме да вложим сензационно нови технологии в която и да е машина CASE. Това означава, че операторите ще разполагат със същите възможности за копаене, повдигане и пренасяне, но в много по-тиха работна обстановка и без емисии на изгорели газове“.

Project Zeus_1

Както при Project TETRA, концептуалният челен товарач с метанов двигател, представен на изложението bauma 2019, CASE и Michelin си партнират за разработването на гумите на 580 EV. Гумите Michelin GrossGrip, използвани за концептуалната машина, се отличават с асиметрична шарка на протектора, осигуряваща изключително леко управление на машината, комфорт и голям товарен капацитет по всякакви повърхности.

Моделът 580 EV представлява официалния дебют на CASE на пазара на електрическа мобилна строителна техника. В партньорство с FPT Industrial, също част от CNH Industrial, CASE продължава да търси варианти за електрификация и алтернативни горива, които правят възможно екологичното бъдеще на строителните машини.

 

Източник CASE

Май 2020

Назад към всички новини