Добрата подготовка на машините е предпоставка за успешна кампания.

15.10.2019

Новият земеделски сезон вече започна и фермерите притиснати от неблагоприятните метеорологичните условия на силно засушаване тази есен, ще бъдат принудени в кратки срокове да извършат както почвообработката, така и засяването. Ключов момент тази есен ще бъде бързината и безаварийната работа.

В тази връзка екипът на АгросалонБГ разговаря с Младен Стоянов, Мениджър резервни части в Тайтън Машинъри България.

Младен Стоянов заема длъжността Мениджър резервни части повече от 9 години, има богат опит за подготовката на машините за есенната кампания, както и кои са най-честите казуси, пред които се изправят земеделците при тези операции на полето.

Младен, споделете с нас какви са тенденциите при резервните части този сезон?

Тази година, както през последните 3-4 години наблюдаваме интензивни и времево ограничени кампании по култивиране и сеитба, като този времеви прозорец се скъсява все повече. Това неимоверно изисква бърза реакция от страна на отдела за резервни части. Виждаме че производителите са притиснати от метеорологичните условия - тази година сушата и това налага бързото и навременно извършване на конкретната дейност. Ние се стремим да им осигурим всичко необходимо това да стане факт. Залагаме основно на оригинални резервни части, тъй като смятаме че това е правилният избор. Контрола на качеството, който осигуряват производителите на машини се прехвърля и на резервните части. Марките, с които работим не могат да си позволят компромиси. Освен това не трябва да пренебрегваме и гаранцията на резервните части, която внася допълнителна сигурност за производителя.

Споменахте бърза реакция бихте ли споделили как я постигате?

На първо място имаме изградена мрежа от търговско-сервизни центрове, която покрива цялата страна. Във всеки такъв център има склад за резервни части, които поддържа наличност спрямо нуждите и спецификите на машините работещи в региона. В началото на 2019 стартирахме нов проект за нас с отварянето на два магазина за резервни части, единият в Шумен, а другия във Видин. В тези региони има доста наши клиенти и ние трябва да сме близо до тях. Във всеки от обектите има набор от резервни части, които да предотвратят спирането на работата, освен това разполагаме с мобилни сервизни специалисти в двата региона. Според мен това е ключа към устойчива връзка с нашите клиенти, което е от изключителна важност за отдела за резервни части, а и за цялата компания.

Бихте ли дали съвети за работата с машините в условия на суша. За какво най-вече да внимават земеделците при своята работа?

Работата в суша изисква максимално добра подготовка на агрегата. При екстремни условия, бих посъветвал първо да обърнат внимание на трактора. Да се спазват стриктно интервалите за смяна на масла и филтри, да се обърне внимание на правилното регулиране на налягането в гумите и баластирането на машината. Относно инвентара, според мен само премиум брандовете като Vaderstad, залагащи на здравина и надеждност, се справят без проблеми. Важно е да се работи на по-плитко, тъй като всеки сантиметър работна дълбочина, първо затормозява допълнително агрегата, а и изважда влагата на повърхността на почвата. И не на последно място изборът на работни органи и дискове с висока износоустойчивост, за да се увеличи интервала за подмяна. 

В тази връзка какво бихте препоръчали на фермерите в страната относно резервни части?

Прави ми впечатление че фермерите все повече оптимизират разходите в стопанството, което налага по-добро планиране на всички процеси. Преди повече от 5 години стартирахме и предсезонните си кампании за поддръжка на машини. 2019 разбира се не прави изключение и от този месец всички могат да се възползват. Идеята е нашите клиенти да се подготвят преди кампанията, а не по време на активния сезон. Това им спестява време и средства. Освен резервни части от миналата година имаме и специални предложения за сервизни услуги в нашите центрове. Комплексно двете неща предлагат добра възможност за оптимизиране на разходите.

С какво друго можете да помогнете на земеделците?

През април тази годината стартирахме нашият онлайн магазин, съвместно с обновяване на сайта на Тайтън Машинъри България. Това беше плод на ежемесечен труд. Преминахме през доста етапи в развитието на идеята и мога да твърдя, че крайния продукт си заслужава. Всеки един фермер без значение дали някога е пазарувал от нас, може да влезе с няколко клика и да закупи резервна част или консуматив за машината си съвсем лесно. Технологиите в земеделието се развиват с много бързи темпове и онлайн магазина е необходима крачка, както за нас така и за фермерите. Доставката се осъществява с куриер до посочен адрес в страната и чужбина. Наличността се актуализира на всеки 5 мин, което предоставя на потребителя необходимата информация много бързо. Онлайн магазина няма работно време, подходящ е за мобилни устройства и персонални компютри, така че всеки може да избира как и кога да поръча частите, които са му необходими.

Разкажете още нещо любопитно за отдела, който ръководите?

Разполагаме с млад екип от 22 души в 9 обекта в страната. Стремим се постоянно да се развиваме и сме генератор на нови идеи, които в последствие превръщаме в проекти. Работим като изключително сплотен колектив и си помагаме. Общата ни цел е да изградим добри взаимоотношения с клиентите ни. Това на което държа изключително много е да бъдем честни и даваме правилните съвети на фермерите, само така се изгражда доверие между двете страни, а то е движеща сила при избора на нова машина.

 

 

Back to all news