Как да изберем челен товарач

29.06.2020

Челният товарач от среден клас е една от най-популярните машини, използвани в строителството, добива на инертни материали, рециклиране на отпадъци и в много индустрии. Изборът на конкретен модел и неговото оборудване не винаги е лесна задача. Предлагаме ви няколко ключови съвета, които ще ви помогнат да изберете най-подходящата машина според вашите потребности и условия за работа във вашата фирма.

Колко голяма да е машината

Челните товарачи Case от серия G са седем модела с работни маси от 12 до 30 т, товароподемност с кофа от 3,9 до 10 т и капацитети на кофите от 1,9 до 5,5 куб. м. Как да изберете най-подходящата машина сред толкова много модели? Основният фактор, от който обикновено се започва, е работната маса на челния товарач. Този параметър е свързан директно с капацитета на кофата, силата на загребване и товароподемността.

За да се определят тези три параметъра трябва да се отговори на следните въпроси:

  • Какво е относителното тегло и вида на материала, който ще се претоварва;
  • Колко материал ще се претоварва дневно;
  • С колко работни цикъла (пълни кофи) ще се натоварват догоре използваните в работата самосвали (или);
  • Какъв е цикълът на зареждане на входящите бункери, обслужвани от челния товарач.

Отговорите на тези въпроси ще ви ориентират в определянето на класа големина на челния товарач, който е подходящ за вашата дейност. Нашите специалисти ще ви помогнат  за тяхното максимално прецизиране.

Seria G

Конфигурация на товарачната стрела

Обичайно при работа в строителството или на кариера, товарачната стрела е оборудвана с лостова система тип Z-bar. Тя осигурява възможно най-голяма сила на загребване от куп с материал (пръст, пясък, чакъл и др.). При челните товарачи на Case, стрелата със Z-bar е част от стандартната спецификация.

При рециклирането на отпадъци, много често се налага материалът да се изсипва във високи бункери, което определя използването на стрела и кофа с по-голям обсег. За целта, челният товарач Case може да се оборудва със стрела тип XR (опция). В редица индустрии е необходимо товарът да се повдига винаги в напълно хоризонтално положение, особено ако се използват палетни вилици. Ако приложението е такова, решението на Case е товарачна стрела тип ХТ (опция).

Екологичност или надеждност - а защо не и двете

За удовлетворяване на суперстрогите екологични норми на Етап V на ЕС, производителите прилагат различни технологии. Тези системи и особено комбинацията от тях води до сериозно усложняване на машината, чести аварии, повишена консумация на гориво и повече разходи за поддръжка. За ефективната работа на машината обаче, е много важно тя да бъде оборудвана с надежден и в същото време икономичен дизелов двигател.

При Case се разчита на по-простите и надеждни решения. Челните товарачи от серия G се захранват от ефективни и икономични дизелови двигатели без използване на филтър за частици (DPF) и без рециркулация на изгорели газове (EGR). Агрегатите от FPT разчитат на Common Rail и многоточково впръскване на горивото, а липсата на клапан за EGR означава използване само на чист атмосферен въздух, което залага изначално ниския разход на гориво. Системата за третиране на отработилите газове Hi-eSCR с впръскване на AdBlue е надеждна, а и разходите за поддръжка на системата са по-малко.

Хидростатична или хидродинамична трансмисия

При челните товарачи изборът на задвижването обикновено се свежда до хидростатично или с хидротрансформатор. Опитът и условията, при които машините се експлоатират и поддържат в България, показват, че хидротрансформаторът е по-добрият вариант за челните товарачи от среден клас. Ето защо 5-степенната трансмисия ProShift, използвана от Case, е отлично решение. Допълнителната функция Power Inch позволява съчетаване на плавното позициониране на машината, характерно за хидростатиката, с мощната сила на избутване на хидротрансформатора.

Назад към всички новини