Titan Machinery Power & Technology

новини / 2015 / 01 / 09 ТМБ навлиза на пазара на минно-строителна техника

Тайтън Машинъри България навлиза на пазара на минно-строителна техника

 

Господин Лазаров, какво е най-краткото определение, което ще дадете за бизнеса ви със строителна техника през 2014 г.?
— Най-точно е да се каже, че 2014 е годината на възвърнатите позиции на компанията. Ще върна стопанската ни история с двадесетина години назад - през 1991-1992 г. Тогава фирмата ми се казваше „Римекс инженеринг” и бяхме изключителен представител за България на CASE СЕ за строителните машини. Така беше до 2003 г., когато активно се включихме в предприсъединителните програми на ЕС за селскостопанска техника. Като едноличен собственик вече не можех да обслужвам бранда и се фокусирах върху земеделските машини, които се очертаваха като по-перспективни за онзи период. Тогава CASE СЕ назначиха една българска и една гръцка фирма като вносители за България. Така беше до 2012 г., когато отново поехме представителството на марката за страната ни. До 2000 г. CASE СЕ беше на позиция №1 или в най-лошия случай на позиция №2 на пазара на строителна техника у нас. Имаше традиции още от социализма, когато само във ВиК София например имаше 200 машини CASE СЕ. През 2012 г. при двама вносители марката CASE СЕ имаше 0,5 на сто пазарен дял. До края на 2013 г. вече имахме около 15 на сто пазарен дял, а през 2014 г. приключваме с над 25% дял на един силно конкурентен пазар на строителна техника у нас. Затова мога спокойно да кажа, че за нас 2014 е годината на възвърнатите позиции в бизнеса със строителни машини. Нещо повече - възвърнахме имиджа на бранда CASE СЕ в България, върнахме си старите клиенти, които не бяха обслужвани, както трябва.


Защо „Тайтън Машинъри България” АД може да постигне такива резултати, а вашите предшественици не можаха?
— Просто нямаха нашия потенциал. Нямаха нашия подход към пазара и резултатите им бяха, меко казано, скромни. Когато поехме отново представителството на бранда строителни машини CASE СЕ, ние ползвахме опита и структурата си в работата със селскостопански машини. В България имаме 8 представителства с 20 до 30 души персонал и всеки наш офис е по-голям от фирмите, които бяха представители до 2012 г. Стана така, че в една добре развита структура се вкарва продукт, който е бил известен, който е конкурентоспособен и с който съм лично свързан от много години. Резултатите от възстановените позиции на CASE СЕ на пазара се чуват най-точно от клиентите ни - те казват „добре че се върнахте”.


Кои бяха ключовите фактори за бизнеса със строителна техника през 2014 г.?
— Най-важни за бизнеса ни бяха обществените поръчки. Ние бързо създадохме екип от отлични професионалисти, които направиха контакти с фирми, които изпълняват значими обществени поръчки за общините Добрич и София. Създадоха контакти и с фирмите, които са изпълнители на големи инфраструктурни проекти като автомагистрала “Струма”, завода за преработка на битови отпадъци край София, ТЕЦ „Марица-изток”. Нека да кажа обаче, че пазарът на строителни машини в България никак не е лесен, след 2009 г. доста се посви и сега конкуренцията е много изострена. Но пазарният ни дял показва, че имаме своите бизнес доводи в тази конкуренция.


И те са?
— В някои направления „Тайтън Машинъри България” АД стои технически по-добре от конкуренцията. В други направления сме по-добри в ценово отношение. Но българският пазар е такъв, че прави от компаниите в бранша не само конкуренти, но и партньори. Защото взаимно си допълваме гамите от строителна техника за фирмите, които се явяват на конкурсите за обществени поръчки. Ние например нямаме и не предлагаме валяци, асфалт полагащи машини, автобуси, камиони. Ние имаме качествено предимство при булдозерите, багерите и челните товарачи, както и силна сервизна база, която може да обслужва техника на различни производители. В това отношение ние имаме опита от бизнеса със земеделска техника. Изискванията по време на жътва са такива, че не може машината да се повреди и ние веднага да не сме на място и да отстраняваме повредата или да заменим тежко повредена машина с резервна. Същия подход имаме и в бизнеса със строителна техника: машината с марка CASE СЕ трябва да работи на всяка цена. Това вече за нас е не само опит, то е навик в работата на нашите служители.


Господин Лазаров, имате ли специална стратегия и за малките клиенти на марката CASE СЕ?
— Въпросът е важен, защото, за да спечелиш малкия клиент, трябва по-различен подход. При големите проекти клиентите вече имат финансиране и те търсят най-добрата строителна техника за проекта, който ще осъществяват, и за бюджета си. Малкият клиент има нужда от повече внимание, за да разберем нуждите му, да му осигурим финансиране, да преценим рисковете. „Тайтън Машинъри България” АД има по-широк инструментариум, с който да подкрепи бизнеса на малките клиенти и това ни носи предимства.


Какво ще вземете от бизнес опита на Тайтън Машинъри България през 2014 и ще го пренесете в 2015 г.?
— Компанията ни вече има сключени договори за новата година. Наскоро правихме поръчките си за 2015 г. и мога да кажа, че около 70 - 80 на сто от оборота ни е осигурен още от 2014 г. Специфичното е, че срокът за изпълнение на тези поръчки е малко по-дълъг, но всичко е планирано така, че обектите, които нашите клиенти ще изпълняват през 2015 г., ще бъдат осигурени с договорените машини CASE СЕ.
За нашите клиенти през 2015 ще пренесем сигурността за бизнеса им. Със сигурност за строителните машини CASE СЕ през 2015 г. ще имаме по-добри цени и по-изгодни за клиента начини на плащане. Третото важно нещо е по-широката гама машини, които ще предлагаме. В нея за пръв път ще бъдат включени грейдери, минни самосвали и трошачки, които са необходими за минната индустрия на България. И, разбира се, булдозери, багери, челни товарачи, багер-товарачи, телескопични товарачи, минитоварачи, минибагери, минисамосвали и дъмпери.  
През 2015 г. екипът ни, ръководен от Веселин Иванов, ще пренесе добър пазарен опит и професионално отношение към клиентите. Имаме условия за безупречна работа и ще го постигнем.  


Интервюто взе Михаил Ванчев

Списание Стройбизнесът  бр.1, 2015