Titan Machinery Power & Technology

новини / 2017 / 12 / 12 Интервю с Мирослав Шишков търговски директор на ПСТ Груп

Мирослав Шишков търговски директор на ПСТ Груп

Част от работата му е да се занимава с купуване на строителна техника за нуждите на пътно-строителната компания. Покупката на пет нови багер-товарача Case 580ST от Тайтън Машинъри България е отличен повод да си поговорим с него за строителни машини и предизвикателствата при техния избор

 

- Г-н Шишков, как се насочихте към строителството?

- Попаднах в този бранш по стечение на обстоятелствата. През 2005 г. започнах работа като търговец във фирма за строителни материали, която представляваше немски завод за бои и мазилки. Това ми бе първият допир със строителството. След това минах през още няколко фирми за строителни материали, в които доразвих познанията си за строителството. Благодарение на всички контакти, които имах от работата си в тези фирми, преди три години дойде предложение от ПСТ Груп да поема търговската дирекция и да започна да се занимавам с доставките на строителни материали, техника и др. подобни.

 

- С какво точно се занимава търговската дирекция на ПСТ Груп?

- Занимава се със закупуването на всички материали и техника, които са необходими за изпълнението на обектите. Това включва подготовка на търговете, набирането на оферти и т.н. Какви и колко машини да се купят решава ръководството. Моята задача е, като наберем оферти, да избера най-удачните, да ги представя на Управителния съвет. Те се събират и решават.

В интерес на истината аз съм доволен от това, че ръководството има нагласата да купува нови машини. Това е инвестицията, която си заслужава. Една машина, която е нова и добра се изплаща във времето.

 

 

- Как се насочихте към марката Case?

- В ПСТ Груп имаме доста машини Case. От Тайтън Машинъри България сме купували за първи път комбинирани багер-товарачи през 2014 г., а след това и през 2015 г. Използваме тези машини като обслужваща техника на пътно-строителните обекти.

 

- Най-новите пет багер-товарача, които сте купили отново са Case. При положение, че на пазара има толкова много марки, как стана така че пак избрахте Case?

- Купихме пет нови комбинирани багер-товарача Case 580ST с традиционното оборудване: механичен бързосменник на багерната уредба, хидравлична линия за чук, отваряема товарачна кофа с палетни вилици, Ride Control, бутална хидравлична помпа, джойстик за управление на товарачната уредба и лостове за багерната. В момента с тези машини работим основно на пътната връзка на бул. Брюксел с Терминал 2 на Летище София. Предвид настъпващия сезон някои от тях ще работят и в зимното пътно поддържане – за товарене на песъкарите с материал.

Преди покупката проведохме търг, като направихме срещи с всички фирми, които предлагат багер-товарачи и всеки представи своята оферта. Разгледахме условията, които предлагат и същевременно се запознахме с параметрите на самите машини. Класирахме офертите по дадената цена, разход на гориво, капацитет, производителност и др. Когато решаваме към коя марка и доставчик да се насочим, голямо значение има също опитът, който имаме със съответната машина и съответния сервиз. Така в крайна сметка се спряхме отново на Case.

 

 г-н Мирослав Шишков и Юлиан Хаджидризов - Мениджър строителни машини в ТМБ на обект на ПСТ Груп в София

 

- Новите ви багер-товарачи са оборудвани с 3,4-литров дизелов двигател. Имате ли някакви притеснения относно стратегията на редица производители през последните години да влагат в машините двигатели с по-малък обем?

- Този въпрос се обсъжда и в нашата фирма. Смятам, че след като дадената машина е изпитана и тя успява да свърши това, за което е предназначена, значи производителят си е свършил работата. Двигателят на Case 580ST е оптимизиран и по-икономичен.

Тази тенденция я има навсякъде, като се започне от леките автомобили и се стигне до индустриалните машини – обемите на двигателите са по-малки, а мощността дори е увеличена. Това е част от техническия прогрес.

 

- Какво смятате за приложението на филтрите за частици DPF за третиране на изгорелите газове от двигателя? Някои ваши колеги предпочитат в машините им да няма DPF.

- По принцип филтъра за частици DPF е скъп компонент. Но при правилна експлоатация не би трябвало да има проблеми с него. След доставката на петте машини нашите оператори минаха обучение, проведено от специалисти на Тайтън Машинъри България. А и нашите механици са в постоянен контакт със сервиза на фирмата доставчик.

Европейските норми за изгорелите газове трябва да се спазват – няма как. Да не говорим, че и сега има машини, които използват едновременно и двете технологии, с DPF и с AdBlue.

 

- Как е организирано сервизирането на машините в ПСТ Груп?

- Разполагаме със специализирано сервизно звено и сервизни халета. Докато новите машини са в гаранция, те се обслужват и поддържат от доставчика. При багер-товарачите Case например, след изтичане на гаранцията, нашите техници се справят на 90% с поддръжката. Работим по следния начин: при необходимост викаме специалист от Тайтън Машинъри България, който преглежда машината и я диагностицира, прави предписание какво трябва да се направи и нашите хора изпълняват. По принцип предпочитаме диагностиката да се прави от техен специалист. Частите се осигуряват от Тайтън Машинъри България.

От друга страна багер-товарачите Case не са сложни машини – този фактор също допринесе за избора ни. Машините са с опростена конструкция и са лесни за поддръжка и не се изискват кой знае какви познания за сервизирането им.

 

 

- Как реагира сервизът на Тайтън Машинъри България при повикване?

- След като се обадим на сервиза на Тайтън Машинъри България, техен специалист пристига след 5-6 часа, за да диагностицира повредата, установява какъв е дефектът и се преминава към отстраняване. Ремонтът и доставката на резервни части става в рамките на ден-два. Реагират доста бързо и експедитивно. Имаме случаи, когато техен специалист идва на самия обект и помага веднага за подмяната на дефектиралата част.

 

- Какви инвестиции в техника предвиждате за в бъдеще?

- Имаме доста планове за бъдещето. Една част от техниката е вече остаряла и е необходимо да се замени с нова. Но всичко зависи от финансовите резултати на фирмата и обектите, които се изпълняват. Нашата стратегия е постепенна подмяна на машинопарка с инвестиции в нови машини.

 

 

Въпросите зададе

Данаил НИКОЛОВ

Интервюто е публикувано в брой 6 на сп. Строителна техника от 2017г.